Słowo

Poniedziałek I tygodnia Adwentu

Słowo

Słuchajcie, narody, słowa Pana * i głoście je na całym świecie. * Oto przyjdzie nasz Zbawiciel, * odrzućcie bojaźń.

Wiara

W kolejnym dniu adwentu pochylimy się nad pojęciem wiary. Aby lepiej zrozumieć czym ona jest przeczytajmy dzisiejszą ewangelię.

Z Ewangelii według Świętego Mateusza

Gdy Jezus wszedł do Kafarnaum, zwrócił się do Niego setnik i prosił Go, mówiąc: «Panie, sługa mój leży w domu sparaliżowany i bardzo cierpi». Rzekł mu Jezus: «Przyjdę i uzdrowię go». 
Lecz setnik odpowiedział: «Panie, nie jestem godzien, abyś wszedł pod dach mój, ale powiedz tylko słowo, a mój sługa odzyska zdrowie. Bo i ja, choć podlegam władzy, mam pod sobą żołnierzy. Mówię temu: „Idź!” – a idzie; drugiemu „Przyjdź!” – a przychodzi; a słudze: „Zrób to!” – a robi». 
Gdy Jezus to usłyszał, zadziwił się i rzekł do tych, którzy szli za Nim: «Zaprawdę, powiadam wam: U nikogo w Izraelu nie znalazłem tak wielkiej wiary. Lecz powiadam wam: Wielu przyjdzie ze Wschodu i z Zachodu i zasiądą do stołu z Abrahamem, Izaakiem i Jakubem w królestwie niebieskim».

Jaki obraz Jezusa wyłania się z dzisiejszej ewangelii? Jezus odpowiada setnikowi "przyjdę i uzdrowię go", czyli nikogo nie odrzuca, co więcej chce pomóc każdemu kto go o to prosi. Jednak na większą uwagę zasługuje postawa tego setnika, z którym możemy się utożsamić. Tak jak on, nie jesteśmy godni zaprosić Jezusa do swego serca. Dlaczego? Przecież uzdrawia nas swoim słowem. My nic nie musimy. Czasem niepotrzebnie zamykamy swe serca na jego działanie a On cały czas czeka, chce przyjść do mnie i do Ciebie, który to czytasz. Otwórz zatem swoje serce, aby przyszedł do Ciebie, bo On JEST i czeka.

Jezus jest z nami tu
A Jego moc działa dziś, by namaścić Cię,
A Jego moc działa dziś, by uzdrowić Cię,
A Jego moc działa dziś, aby zbawić Cię.
Jezus jest z nami tu.

Panie, nasz Boże, pomóż nam gorliwie się przygotować na przyjście Chrystusa, Twojego Syna, aby gdy przyjdzie i zapuka do naszych drzwi, zastał nas czuwających na modlitwie i z radością głoszących Jego chwałę.

Komentarze

Prześlij komentarz